پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
4108
-
الف
+

نیما جاویدی به عنوان داور جشنواره «گیخون» انتخاب شد

نیما جاویدی کارگردان ایرانی به عنوان داور بخش اصلی جشنواره فیلم «گیخون» اسپانیا انتخاب شد.

نیما جاویدی کارگردان ایرانی به عنوان داور بخش اصلی پنجاه و چهارمین دوره جشنواره فیلم «گیخون» اسپانیا انتخاب شد.

جشنواره فیلم «گیخون» اسپانیا از قدیمی‌ترین جشنواره‌های اروپایی است و هر ساله در شهر ساحلی گیخون اسپانیا و برگزار می‌شود. جایزه اصلی این جشنواره بیست هزار یورو است و در این بخش ١۵ فیلم از کشورهای مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که از جمله‌ آنها می‌توان به «هتل اروپا» ساخته دانیس تاناویچ فیلمساز بوسنیایی برنده اسکار و «منچستر کنار دریا» که یکی از بخت‌های جوایز اسکار ٢٠١٧ است، به کارگردانی کنت لونرگان، فیلمنامه‌نویس و کارگردان آمریکایی اشاره کرد.

ریاست هیات داوران این دوره از فستیوال گیخون به عهده کارگردان اسپانیایی جودیت کولل است و دیوید ماتاموروس، تهیه کننده اسپانیایی و کلادیا پینتو، کارگردان ونزوئلایی، از دیگر داوران این فستیوال اروپایی هستند.

نیما جاویدی فعالیت‌های سینمایی خود را از سال ۱۳۷۸با ساخت فیلمهای کوتاه و مستند آغاز کرد. فیلم «ملبورن» (1392) اولین اثر سینمایی اوست که در جشنواره‌های معتبر زیادی همچون ونیز، آسیاپاسفیک، استکهلم، قاهره، زوریخ، گیخون، ماردل پلاتا و ... به نمایش درآمد و تحسین منتقدان جهانی را به همراه داشت. این فیلم در هشتمین دوره جشنواره آسیاپاسیفیک و بیست وپنجمین دوره جشنواره فیلم استکهلم، جایزه بهترین فیلم‌نامه، و از سی و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم قاهره و پنجاه و دومین دوره جشنواره گیخون اسپانیا جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد.

ب س / س م

نظر شما
ارسال نظر